Mało znane ciekawostki na temat popularnych samochodów
Czasami zdarza się, że pozornie znane marki i modele samochodów mają w swoich biografiach ciekawe fakty, które są w jakiś sposób nieznane lub mało znane ogółowi społeczeństwa. Okazuje się, że jedna z najpopularniejszych marek – Skoda, też ma swoje tajemnice. Co więcej, najpopularniejszy czeski model Octavia również je posiada. Na przykład mało kto wie, że Octavia była pierwsza w swojej klasie przez trzy kolejne sezony – w 1961, 1962 i 1963 w słynnym rajdzie Monte Carlo. A w 1962 Szwed Per Eklund na Octavii TS zajął czwarte miejsce w rajdzie śnieżnym w Finlandii. A na Rajdzie Tysiąca Jezior w Finlandii zdobył srebro. Wyraźnie widać, że w tym przypadku mówimy o pierwszej generacji Skody Octavii, która pojawiła się w 1959 roku. Ale współczesne Oktawie mają również wiele mało znanych faktów biografii. Na przykład w 2011 roku na świecie co 20 minut sprzedawana była co najmniej jedna Skoda Octavia A5.
Ciekawostki o crossover i SUV
Czy wiesz, który crossover jest teraz najbardziej uzbrojony w moc na świecie? Aż 156 KM z jednego litra objętości roboczej opiekunowie Ferrari byli w stanie usunąć z 3,8-litrowego benzynowego V8. I to właśnie ten silnik Ferrari jest zainstalowany w Levante GTS i Trofeo. A jeśli chodzi o gęstość mocy, do tej pory przewyższył wszystkich z V8.
Nie tak dawno największy SUV czeskiej marki Skoda Kodiaq, który pojawił się nie tak dawno, również nie jest wcale prosty. Jest nie tylko największy, ale także najszybszy. Ten SUV ma najlepszą dynamikę wśród bezpośrednich konkurentów. Z 2-litrową benzyną TSI o mocy 180 KM, momencie obrotowym 320 Nm, 7DSG i napędem na cztery koła 4×4, Kodiaq przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 8 sekund. A jego maksymalna prędkość to 210 km/h.
Ponadto Kodiaq ma najdłuższy rozstaw osi w swojej klasie – 2791 mm. A to oznacza przestrzeń w kabinie. A Skoda Kodiaq ma największy bagażnik w swojej klasie. Ma rekordową pojemność 720 litrów! Nawiasem mówiąc, liczba nagród i tytułów, które otrzymał Kodiaq, przekroczyła już pięćdziesiąt.
Ciekawostki na temat Citroena
W 2019 roku wybitna marka Citroen skończyła 100 lat, a jest wiele ciekawostek. Na przykład, że to Citroen uruchomił pierwszą w Europie produkcję przenośnikową samochodów. Po raz pierwszy w modelach Citroena pojawiło się stalowe nadwozie samonośne typu monocoque. A silnik po raz pierwszy w Europie zaczęto montować na amortyzatorach, co pomogło zminimalizować wibracje i zwiększyć komfort.
Założyciel marki, Andre Citroen, wpadł na pomysł zintegrowanego podejścia do samochodu. Obejmowało ono nie tylko produkcję i sprzedaż, ale także serwis, wsparcie techniczne, naprawę samochodów. Stworzono jeden z pierwszych katalogów części zamiennych, standardową instrukcję obsługi samochodu oraz magazyn części zamiennych. Wprowadzono również serwis posprzedażowy Citroena, który zapewniał roczną gwarancję na samochód.
Citroen Traction Avant był pierwszym masowo produkowanym europejskim samochodem z napędem na przednie koła ze stalowym nadwoziem. Słynna Bogini – Citroen DS19 (stała się przodkiem marki premium DS) ustanowiła rekord popularności. W ciągu godziny od jego prezentacji w salonie samochodowym w Paryżu złożono prawie 800 wniosków o zakup. A do końca dnia złożono już 12 000 zamówień. Przed zamknięciem salonu w Paryżu 80 tysięcy osób chciało zostać właścicielami Citroena DS19.
Ciekawostki o marce Mitsubishi
Ciekawe i szczegóły odkrył ostatni test z 2019 roku. Większość ludzi wie o Mitsubishi Outlander PHEV tylko tyle, że patrole policji jeżdżą takimi SUV-ami. Mniej osób wie, że jest to ładowalna hybryda, którą można również podłączyć do domowego gniazdka. Dziś ten model jest w sprzedaży w 59 krajach świata i jest numerem 1 wśród hybryd plug-in (PHEV) w krajach Unii Europejskiej. A Outlander PHEV ma skomplikowane drążki do zmiany biegów, prawie jak samochód rajdowy Mitsubishi. Ale nie służą do zmiany biegów. A czy wiesz, którego hipersamochodu nie możesz kupić, jeśli nie posiadałeś wcześniej jego poprzedniej wersji, nawet jeśli masz na koncie miliony? A jakiego samochodu nie można sprzedać w ciągu 2 lat od zakupu? A jakie inne lata w biurach Ferrari i Lamborghini są uważane za najczarniejsze w ich historii?