Blog

Ciekawostki ze świata motoryzacji

Lakierowanie karoserii samochodu – zapytaj o wodne lakiery Glasurit

Każdy lakier samochodowy jest zarówno przyjemny dla oka, jak i ważnym elementem ochrony karoserii. Wymagania stawiane produktowi są bardzo wysokie, spełnić je może jedynie system wielowarstwowy. Jeśli pojazd ma być całkowicie przemalowany, pierwszym krokiem jest usunięcie pozostałości farby i rdzy oraz dokładne oczyszczenie i odtłuszczenie karoserii. Powierzchnia musi być wolna od cząstek brudu, żywic, olejów lub wosku. Następnie karoserię czyści się papierem ściernym. Oprócz usuwania resztek farby i rdzy, proces szlifowania zapewnia optymalną przyczepność do powierzchni. Konieczne jest również wyrównanie powierzchni. Wybór wielkości ziarna papieru ściernego zależy od tego, jaki materiał zostanie następnie zastosowany.

Podkład spawalniczy przed lakierowaniem karoserii samochodu 

Jeśli wymagana jest duża ilość ciągłych prac spawalniczych, należy użyć podkładu, który można spawać. Może być bezpiecznie stosowany w pracach spawalniczych pod względem wytwarzanych gazów i dymu. Chroni również powłokę w sąsiednich obszarach przed blaknięciem i zapobiega powstawaniu niebezpiecznych odprysków podczas spawania. Warstwę tę należy usunąć po zakończeniu prac spawalniczych. Wyrównywanie można wykonać jedno lub wieloetapowo w postaci drobnej i/lub gruboziarnistej szpachli. Następnie karoseria jest polerowana papierem ściernym.

Wypełniacz gruntujący

Pomaga zapewnić przyleganie poszczególnych warstw farby do siebie, zapewniając w ten sposób długowieczność malowania karoserii samochodu. Usuwa również drobne nierówności i zapewnia równomierną gładkość powierzchni oraz chroni powłokę przed odpryskami przy uderzeniach kamieni. Podkład wypełniający pozwala również na uzyskanie wysokiej jakości wyglądu końcowej powłoki.

Emalia jednowarstwowa/emalia bazowa

Emalia jednowarstwowa to warstwa systemu malarskiego, która przyciąga wzrok. Zapewnia kolor, połysk i efekty specjalne. Może to być jednowarstwowy system emalii z połyskiem (kolory jednolite) lub system dwuwarstwowy składający się z emalii bazowej/lakieru bezbarwnego. Aby uzyskać pożądany kolor, pojedyncza warstwa emalii może składać się również z kilku warstw farby. Oprócz właściwości wizualnych warstwa ta została zaprojektowana w celu zapewnienia ochrony przed wpływami zewnętrznymi, takimi jak pogoda, środowisko i zadrapania.

Lakier bezbarwny

Jako ostatnia warstwa stosowany jest lakier bezbarwny chroni całą powierzchnię przed wpływami zewnętrznymi, takimi jak wiatr, pogoda czy szczotki. Nadaje również powierzchni pożądany połysk, od wysokiego połysku do matu.

Skład lakierów do karoserii samochodu

Żywice syntetyczne, zwane również spoiwami, stanowią podstawę nowoczesnych wyrobów lakierniczych. Określają właściwości fizyczne lakieru, takie jak schnięcie, tworzenie filmu, połysk, przyczepność i odporność na wpływy zewnętrzne. Do produkcji wszystkich produktów lakierniczych, takich jak podkłady lub jednowarstwowa emalia, żywice syntetyczne o pożądanych właściwościach są mieszane ze sobą, a następnie łączone z innymi składnikami lakieru. Aby ta mieszanina stała się trwałą powłoką, farbę należy nałożyć i podgrzać. Ciepło w kabinie lakierniczej zapewnia trwałe połączenie żywic syntetycznych i tworzenie siateczki osłaniającej karoserię.

Dlaczego klient był kiedyś sceptyczny wobec wodnych lakierów Glasurit?

Ponieważ są na bazie wody. Wielu uważało, że takie lakiery samochodowe powodują niedogodności ze względu na długi czas schnięcia. Ponadto nie każdy może sobie na nie pozwolić, ponieważ cena za nie jest wyższa. Otóż firma przełamała wszelkie mity, udowadniając, że takie kompozycje mają prawo zaistnieć ze względu na kompleks dobrych właściwości. akie lakiery samochodowe spełniają warunki normy emisji lotnych substancji o charakterze organicznym. W składzie praktycznie nie ma różnych rozpuszczalników, dzięki czemu osiągnięto bezpieczeństwo dla środowiska. Ze względu na ich usunięcie z kompozycji ostateczne rozwiązanie nie szkodzi. Lakiery są w stanie wytrzymać obciążenia mechaniczne, chemiczne i fizyczne. Z ich pomocą można łatwo naprawić wszelkie uszkodzenia. 

Zalety linii wodnej lakierów samochodowych Glasurit

  • Glasurit 90 to minimalna ilość rozpuszczalnika i krótki czas nakładania, co w połączeniu z krótkim czasem schnięcia w komorze pomaga chronić środowisko. Produkt łatwo nakłada się na powierzchnię, a jednocześnie jest bardziej ekonomiczny i niezawodny.
  • Glasurit 54, system lakieru bazowego/lakieru bezbarwnego wprowadzony w latach 60-tych, okazał się być innowacyjnym technologicznie. To właśnie seria 54 stała się pierwszym systemem mieszania farb z efektem metalicznym i wyprzedziła konkurencję, zdobywając uznanie konsumentów.
  • Seria Glasurit 55 to zaawansowany system, który obejmuje nowoczesne, wysokiej jakości lakiery bazowe i lakiery bezbarwne na bazie rozpuszczalników. Ta gama nie tylko zapewnia wyjątkową wydajność i doskonałe wyniki, ale także zapewnia ponad 40 procent oszczędności materiału w procesie w porównaniu z poprzednikami.
  • Glasurit RATIO Spot Repair to idealne i ekonomiczne rozwiązanie do kosmetycznej naprawy drobnych rys, zgnieceń i innych niedoskonałości powierzchni.
Back to top