Blog

Ciekawostki ze świata motoryzacji

Nowe crossovery i SUV-y 2022-2023

Co nowego na naszym rynku samochodowym na początku roku? Jakie nowości zostały ogłoszone, ale do nas nie dotarły? Jakich premier możemy się spodziewać w przyszłym roku?

Najbardziej oczekiwane crossovery i SUV-y

Nissana X-Trail

Czwarta generacja popularnego japońskiego crossovera zbudowana jest na tej samej zasadzie CMF-C, co jej poprzednik. Rozstaw osi nie zmienił się, ale zwiększyły się wymiary samochodu. Najjaśniejszą zewnętrzną konstrukcję stanowi przednia optyka. Wnętrze całkowicie przeprojektowane, moduł wyposażenia wnętrz, zestaw wskaźników stał się cyfrowy. Przednie zawieszenie typu MacPherson, tylne – wielowahaczowe. Wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Dostępne będą wersje zarówno z napędem na przednią oś, jak i na wszystkie koła.

Mazda CX-60

Jest to pierwszy model firmy nowej generacji z napędem na tylnym kole, który ma stworzyć całą rodzinę różnych samochodów. Podstawowym elementem jest 2,5-litrowy silnik wolnossący o mocy 188 koni mechanicznych. Jest również zainstalowany w hybrydowej wersji modelu z analizy ładowania. Nawiasem mówiąc, jest to pierwsza taka hybryda Mazdy. Dostępne będą również nowe rzędowe szóstki: 3,3-litrowy diesel i trzylitrowy silnik. Hybryda powstała na silniku wysokoprężnego, ale tylko uproszczonego, wyposażonego w rozrusznik-generator. Wszystkie wersje są wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów. Główny napęd znajduje się z tyłu, później jest za pomocą działania.

Mitsubishi Outlandera

Samochód powstał na tej samej zasadzie co Nissan X-Trail, co oznacza identyczną unifikację modeli. Zwiększony rozstaw osi działa i tak już obszerne wnętrze jest jeszcze bardziej wszechstronne. Samochód stał się wyższy, ale prześwit zachowywał się o 4 mm. Crossover będzie dostępny w wersji siedmioosobowej. Pod maską zostanie przepisana czterocylindrowa benzyna marki Nissan z przekładnią CVT o mocy 184 koni mechanicznych.Ta wersja może być z napędem na wszystkie koła. Ale dwulitrowy silnik na stałe zostanie zainstalowany tylko w wersji samochodu z napędem na przednie koła. Nowość ma ożywić sprzedaż modelu. W końcu poprzednia wersja została wyprodukowana ponad rok temu, przetrwała kilka aktualizacji i jest już dość przestarzała.

Hyundai Ioniq

W 2021 roku koreańska marka wprowadziła nowy elektryczny crossover. Maszyna jest zbudowana na globalnej platformie elektrycznej E-GMP. Niezwykły design auta jest bardzo nowoczesny i jednocześnie nawiązuje do pierwszego modelu produkcyjnego firmy. Duży rozstaw osi (3000 mm) sprawiał, że wnętrze było bardzo przestronne. Do dekoracji użyto innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska materiałów. Wąskie oparcia przednich siedzeń zwiększają przestrzeń dla pasażerów z tyłu. Samochód wyposażony jest w jeden lub dwa (w wersji z napędem na wszystkie koła) silniki elektryczne. Klient może wybrać akumulator trakcyjny o standardowej lub dużej pojemności. Funkcja szybkiego ładowania pozwala naładować akumulator do 80% w zaledwie 18 minut. System dystrybucji energii pomoże w ładowaniu innych urządzeń elektrycznych z samochodu. Maksymalna moc wersji dwusilnikowej wynosi 225 kW, a przyspieszenie do setek zajmuje zaledwie 5,2 sekundy.

KIA EV6

Kolejny koreański samochód elektryczny jest zbudowany na tej samej platformie, co jego krewny Hyundai. Stąd niemal całkowite podobieństwo samochodów pod względem technicznym: jeden lub dwa silniki, wybór akumulatora przez kupującego, ultraszybkie ładowanie, duża rezerwa mocy – ponad 500 km. Główna różnica polega na interpretacji projektowej koncepcji nowoczesnego samochodu elektrycznego. Kolejną cechą samochodu jest wersja GT. Już z nazwy widać, że jest to najmocniejsza wersja samochodu elektrycznego. Moc podwójnego silnika elektrycznego wynosi 430 kW, moment obrotowy 740 Nm, samochód jest wyposażony w elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Taki samochód elektryczny rozpędza się do setek w zaledwie 3,5 sekundy.

KIA Sportage

KIA Sportage zawsze wyróżniała się oryginalnym designem. Ale w nowej generacji jest bardziej futurystyczny niż kiedykolwiek. Jak to jest obecnie w zwyczaju, producent zbudował całą filozofię wokół wyglądu nowości. Również w kabinie wszystko jest nowoczesne. Szczególnie wyróżnia się zakrzywiony wyświetlacz, który łączy w sobie cyfrowy zestaw wskaźników i ekran systemu multimedialnego. Auto podrosło i dostało nowe silniki. Są dwa z nich, oba benzynowe, o pojemności 2,0 i 2,5 litra o mocy odpowiednio 150 i 190 koni mechanicznych. Skrzynia biegów to sześciobiegowa manualna lub sześciobiegowa automatyczna.

Back to top